Rackemarie

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Hemma bäst

Av rackemarie - 30 september 2010 11:14

I tisdags var det dags att skriva ut dottern från sjukhuset och jag hoppas att hon kan få vara hemma nu, även om det tar tid att återhämta sig.


Jag fick tiden att räcka till ridning av Gold både tisdag och onsdag. Underbara stunder måste jag säga. Tisdagen ägnades mest åt att rida loss två veckors stelhet i både henne och mig och resultatet kom redan på onsdagen då vi var mjuka och fina redan efter en kvarts uppvärmning. Tror att det gör mycket att Gold fortfarande går ute dygnet runt. Hon stelnar aldrig till mellan varven. Trevligt hade vi i varje fall. Det märks att hon njuter av att ha någon som tar hand om henne. I början av vår bekantskap var  hon som innesluten i en bubbla. Hon brydde sig väldigt lite om vad som hände runt omkring henne. Då hade hon också förlorat ett föl och inte blivut dräktig igen. Tror faktiskt att hon var riktigt deprimerad. Det tog lite tid innan hon släppte in mig i sin värld. Hon stod mest med huvudet uppe i taket och blicken långt ut i fjärran medans hon blev ryktad osv. Nu kommer hon glatt fram i hagen med spetsade öron och njuter av rykt och ans med sänkt huvud och goaste hängläppen. Hon ger inga översvallande ömhetsbetygelser, men att hon vänder på huvudet och ser på mig är stort. Dessutom motar hon bort alla unghästar från mig i hagen när jag hämtar henne, precis som att hon vill säga att "bort med er...här kommer MIN människa".

 

 
 
Marit

Marit

30 september 2010 23:45

Skönt att ni fått komma hem, håller tummarna att det får förbli så! :) Roligt också att du hunnit med lite ridning, det gör gott för själen. Kram

http://dressyrwelsh.zoomin.se

rackemarie

2 oktober 2010 11:02

Håller med dig om att lite ridning gör underverk. Tror att det blir bästa medicinen för Johanna också att få komma upp på älskade Racken igen. Jag vet att hon längtar! Kram

 
Ingen bild

Maria G

1 oktober 2010 07:40

Härligt att ni är hemma igen!

För Gold var du antaglien en räddande ängel som kom när hon hade det som svårast...och genom mycket kärlek från din sida kunde hon släppa in dig och ge dig av sin kärlek:-)
Klart att du bara är HENNES människa!!;-)
M

rackemarie

2 oktober 2010 11:00

Ja det är skönt att kunna strosa omkring i mer än ett rum nu.
Inte för att Gold har haft det dåligt på något sätt, men eftersom ingen red henne gick hon mest i hagen och var ett duktigt ledarsto. Tror faktiskt att hon tycker det är lite kul att få jobba igen, bara det är lite lagom! Kram!

 
Ingen bild

Ingela R

1 oktober 2010 10:58

Nu kanske du får vara lite Marie också, inte bara mamma till ett barn med stora behov. Som jag sagt tidigare är du beundransvärd men glöm inte bort dig själv.
Din Gold är förresten läskigt lik mitt halvblodssto.

rackemarie

2 oktober 2010 10:57

Jag är lite för självisk, på gott och ont, för att bara vara en alltigenom självuppoffrande mamma, men i längden tror jag det är bra att tänka på sig själv också. Det är bara om man själv mår bra som man kan få andra att må bättre kan nog stämma.
Då förstår jag att du har en underbar häst. Hurdan är hon att rida om man jämför med Gold tror du? Kram!

 
ylle

ylle

1 oktober 2010 15:55

Välkomna hem! Så härligt att återknyta vänskapen med fina Gold. Att få komma en "svår" häst inpå livet är något av den finaste gåva man kan få.. jämförbart med att bli vän med en alpacka...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

rackemarie

2 oktober 2010 10:53

Tack så mycket. Ja visst är det härligt att kunna åka till stallet igen och träffa alla hästarna. Racke ser nästan ut som din MY nu, vit och lurvig. Nja, svår är hon väl inte precis Gold. Bara lite återhållsam... Kram till dig och prinsarna!

 
Marianne J

Marianne J

2 oktober 2010 16:12

HÄRLIGT att ni är hemma igen! Och vilken fin bild på dig och Gold! Hoppas nu att ni får njuta av er underbara flock ett tag och bara komma ner i varv i er hemmiljö.

*Kram*

http://welshcob.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards