Rackemarie

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Vi drar till Linköping

Av rackemarie - 31 augusti 2010 10:59

Idag åker jag med Johanna till Linköpings sjukhus för att kirurgerna där ska ta en ordentlig titt på henne. Stackarn är ju tunn som en liten fågelunge och så kan vi ju inte ha det. Nej, nu hoppas jag verkligen att det blir bra!


Igår hade jag ett höjdarpass ihop med Gold. hon visade verkligen att hon är en mycket välutbildad häst. Blev tom galoppiruetter! Nej, skämt åsido, det blir en del missuppfattningar ibland. Blev en hel del galoppfattningar som inte skulle vara där, men hon var så känslig igår och mitt skänkelläge hamnar lite mitt på hennes mage och sporrarna är svåra att INTE komma åt med så hon tog varje litet pet med sporren som en fattning. Många skratt blev det och hon bara galopperade på i världens samling (dvs nästan på stället) innan JAG lyckades samla mig och bryta av. Nästa gång blir det ponnysporrarna igen.  


 

 
 
Ingen bild

Maria G

31 augusti 2010 16:58

Så tråkigt att ni inte får komma till ro och bara kunna lägga sjukdomshistorien bakom er, hoppas hoppas att läkarna i Linköping kan göra nåt bra!!
Jag har valt att rida Pins utan sporrar man får ju tävla tom lokalt utan så då gör vi det:-) däremot Sessa har jag sporrar på, henne funkar det bra på och hon tar sporren "rätt" på pins känns det mest som om han reagerar negativt när jag rider med sporrar, även om jag har de snällaste runda som finns...lite tråkigt..
M

rackemarie

1 september 2010 17:55

Ambitiösa är de i alla fall, Linköpingsläkarna. Tror att de var tre stycken som var med på undersökningen, varav en professor. Måste väl bli bra då?!

Pins är väl inte så gammal? Är nog bra om man kan spara på sporranvändandet till lite senare i utbildningen. Helst vill man väl slippa använda sporren som drivning utan mer som en hjälp att förfina hjälperna.

 
Ewa

Ewa

31 augusti 2010 22:35

Snälla, snälla - lägg en liten röst på min sommarbild på Trixi och Nora som det står om i bloggen. *please* ;)

http://saraconnemara.wordpress.com

rackemarie

1 september 2010 17:51

Absolut!

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

1 september 2010 10:07

Ja men det är väl underbart härligt att du har en häst som har så lätt för samling! Jag brukar också komma på mig själv med att sitta och just skratta - skratta för att allt plötsligt blir så lekande lätt och för att man har en häst som misstolkar och istället visar högre skolan :o) All lycka önskar jag er på sjukhuset! Hoppas att allt löser sig nu!

http://aramise.bloggagratis.se

rackemarie

1 september 2010 17:50

Ja Gold är helt fantastisk! Visst är det positivt när de misstolkar i den riktningen! Men vad jag tycker är svårt är att få fram henne ur samlingen, speciellt i galoppen. Tipsa gärna! Tack för lyckönskningen. Det värmer!

 
mia

mia

1 september 2010 16:59

Jättetråkigt för Johanna och dig. Vet ju vad det är för sjukdom, så, full respekt. Tycker din dotter är en kämpe, som ändå tar sig till stallet och som kan rida . Och att du håller i ridningen och bloggandet , det är riktigt bra gjort.
Men Rackemarie!!!!!!Du HAR ju DET!!! DET som eftertraktas så hett, sitsen, med långa ben, jag menar , korta ben, hade kunnat vara korta, men " korta ben", kan ju även vara långa, det är dom på dig och BLICKEN! här är en som VET vart hon ska!
Bara en sådan sak! Imponerad!
Försökte på ett tappert vis, få till din beskrivning av den där flexiga känslan av magen, den är värd mycket tanke.
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

rackemarie

1 september 2010 17:46

Alltid lika snäll mia. Ska ta till mig det där om de kortlånga benen. Blicken försöker jag jobba med. Visst är det lätt att man fastnar med den i nacken på hästen (eller på sina egna händer). Risken är ju överhängande att man rider på nån! Johanna är hemskickad med lite ny medicin, men i stort såg det bra ut. Nu håller vi tummarna för ett snabbt tillfrisknande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards