Rackemarie

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Fullt ös i stallet!

Av rackemarie - 11 augusti 2010 11:05

  Foto: Jejja och Dancer "in action".


Nu är det slut på semestern för ryttare och hästar och höstrutinerna börjar gälla. Racke ligger i hårdträning för att kunna skritta iväg till grannklubben och tävla två LC-klasser ihop med stallkompisen Rune. Tryggt för Rune att få med sig en erfaren häst genom skogen och på tävlingsplatsen.


Dancer har ju ingen egentlig uppgift nu i höst eftersom han inte kvalificerade sig till Flyinge (hade behövt ett poäng till) men Jejja tränar på nu ändå och sen ska han få en viloperiod framåt hösten när hon ska ta körkort.


Johanna och Gabbi har börjat hjälpa Leif med inridningen av tvååringarna Ettan och Asti och det är Asti som fallit på Johannas lott. Hon är högrest, svart och otroligt vacker, men känslig och lite nervig. Mamma håller sig därifrån. Lugnast för alla. Ska fota och filma när de kommit lite längre. Just nu är det att stå på två ben och rusa iväg som gäller...


Gold och Veritas håller på att förbereda sig för att åka på fölvisning i slutet av augusti. Det ska bli spännande att se. Har aldrig varit på någon sådan tidigare! 


Till slut: Äntligen har det skett. Gold och jag har kämpat oss igenom höstens första ridpass. Och det gick så lätt, så lätt. Trots hela sommarens bete och fölning är hon så okomplicerad att sätta igång. Mjuk och fin i kroppen. Lite betesloj, men så snäll, så snäll. Gjorde villigt och långsamt allt jag bad om. Som vanligt. Det kändes som att komma hem! Lyckliga mig som får ha det så bra!    

 
 
Mägi

Mägi

11 augusti 2010 19:46

Låter skönt att komma in i höstrutinerna!:-)

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

11 augusti 2010 23:49

Låter härligt. Jag längtar tills det blir lite höstrutiner igen... ;-) Allt är typ helt löst just nu här.

http://saraconnemara.wordpress.com

 
Ingen bild

Maria G

12 augusti 2010 07:04

Så fin han är på bilden er Dancer!! Så tryggt och skönt för dig att hon var så fin att rida igång...som du förstår har jag inte vågat lita på min nya stjärna utan bett om hjälp med just den biten:-)
M

 
mia

mia

12 augusti 2010 08:08

Håller med Maria, så FIN! Fungerar du också så, att du måste gå bort, när barnen, ska hoppa eller sitter på nervös häst..?! Dina flickor måste ju ha världens möjlighet till utbildning, gällande ridnng och hästhanterande.
Din Gold, så underbart, vad roligt det måste vara. Det är nog så det ska vara, som att sätta sig bekvämt till rätta i en favvis fåtölj.
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

12 augusti 2010 08:28

Ja, höstrutiner känns faktiskt ganska ok. Stämmer bra att jag vill ha en trygghet i min ridning. Utmaningarna kan de yngre ta hand om. Och de lär sig massor. Jag stoppar huvudet i sanden och mumlar mitt mantra: Hoppas det går bra, hoppas det går bra...

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
rackemarie

rackemarie

12 augusti 2010 08:36

Och Maria, vad klokt av dig att ta hjälp. Vem vill åka i backen i vår ålder?

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Marianne J

Marianne J

13 augusti 2010 20:25

Vilken fin färg Dancer har!
Är det Jejja som försökt kvala in med Dancer till Flyinge? Är Jejja din dotter?

Jag har idag bokat in sonen på nybörjarridning (gruppen över knatte) varannan vecka på en annan ridskola, så nu kommer han säkert att utvecklas ganska snabbt. Han börjar om 10 dagar! Härligt!

http://welshcob.bloggplatsen.se

 
Frela

Frela

13 augusti 2010 22:22

Jag har bestämt mig för att återuppstå, tyckte att allt blev för tråkigt annars.. haha..
Jag skriver mycket för mig själv, som en dokumentation över mitt liv.. inte för att någon annan eg kommer att bry sig men för folklivsforskningen kanske om 100 år??
Välkommen "hem till mig igen när du känner för det!!

http://www.trumsamumma.blogspot.com

 
rackemarie

rackemarie

17 augusti 2010 15:44

Marianne: Ja, Jejja är min ena dotter och Johanna min andra och Jejja hjälpte till att rida Dancer vid treårstestet medan uppfödare Leif sprang och visade.

Frela: Bravo!!! det får ju inte bli ngt krav att alltid skriva. Ibland hinner man bara inte. Jag kommer att fortsätta mina besök hos dig (när jag hinner hi, hi...)

http://bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

19 augusti 2010 08:58

Maria g:)

Du har oxå en blogg av?? Har försökt hitta den, men finner den inte:(

Mvh Linda

 
Ingen bild

Johanna

27 augusti 2010 18:27

Får hoppas att Asti inte står fullt så mycket på två ben sen när jag ska sätta mig på henne (om jag vågar)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards