Rackemarie

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av rackemarie - 4 juni 2010 21:59

  En fråga ställd:

-Tycker du som jag...att det är dags nu Gold. Att du och jag kan göra gemensam sak och sluta slappa och börja träna lite smått igen?

-Hmm...låt mig tänka...What´s in it for me?

-Vad sägs om lite betfor, en skön rykt och lite barnledigt, kan det va´nånting?

-Låter inte illa. Då kör vi då!


Så pratade vi med varandra, jag och den mörka skönheten, innan jag satt upp på henne efter tretton veckors riduppehåll. Alla hästar på hela Gålleryd uppmärksammade denna tilldragelse med stort intresse och högljudda gnäggningar både från hage och stall och Gold hon njöt av uppmärksamheten i fulla drag. Rune han blev sååå exalterad av damens promenad förbi hans hage så han fick gå in till stallet och skämmas. Och Gold hon skötte sig på sedvanligt Goldmanér, dvs lite spänd i början men inga dumheter, bara "jag fryser till is när det är fara å färde", t ex när Rune sprang på andra sidan ridhusväggen och skrek... men när han plockats in av matte (tack Åsa) blev allt så lugnt och dansen kunde börja. Lite lösgörande i skritt först på volten och oj vad stor hon kändes efter lille Racke. Mycket hals och rygg om man jämför. Sedan trav...och redan i dom första stegen infann sig den där känslan som är så magisk. Det kändes som att komma hem igen och jag gonade mig riktigt i hennes underbara takt och mjukhet. Det kan inte finnas någon annan häst med mjukare gång. Större gång och snabbare ben, javisst, men denna mjukhet... Det är äkta salighet på fyra ben  . Nu lever livet igen!

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards