Rackemarie

Alla inlägg den 31 maj 2010

Av rackemarie - 31 maj 2010 10:36

Med lördagens vindar följde en hel del bus som Johanna lyckades fånga på bild, men bilderna är kvar i datorn hemma, så jag ska försöka lägga ut dom i kväll i stället. På eftermiddagen red jag ett litet rackepass bara för att mjuka upp honom inför söndagens träningspass för Ingamay (vilken morsdagspresent!). Jejja jobbade hela söndagen så därför var det jag som fick den äran.


 Tänkte att jag kanske kunde orka alla 45 minutrarna om jag fick skritta mycket och trava och rida lätt mesta tiden. Jag red inte fram så länge, mest i skritt och en del trav, sedan skritt på lång tygel. Sen var det dags och jag fick börja passet med trav i lättridning för att Ingamay skulle kolla av oss lite. Därefter fick vi komma ner på volten och börja lösgörandet av den gamles innersidor, små volter i skritt med ledande tygeltag inåt, kombinerat med en stark innerskänkel, samtidigt möta med yttertygel och skänkel, öka och minska volten, känna av att han var mellan skänklarna, seda likadant i trav, ner i skritt, liten volt och från det fatta GALOPP, och räkna i takten, sakta av till skritt, liten volt, galopp osv... 


Trodde inte om mig själv att jag skulle orka, men är man superkoncentrerad på att bara göra det rösten säger, glömmer man konstigt nog att man är trött. Störst problem hade jag att sitta kvar på innersidan i höger galopp. Racke knuffar gärna över både sadel och ryttare åt vänster. Men bara att bli medveten om problemet hjälper. Jag tycker att vi var jätteduktiga!


Mycket mysigt hade vi sedan uppe i stallet. Genomsvettiga var vi båda två men Racke var den som blev avtvättad med ljummet vatten med lite linimentschampo i. Sedan en stund med svettäcke och lite gott hö i boxen innan han fick krypa i pyjamasen och jag åkte och hämtade Jejja och sedan även dusch och mat till mig. Tänk att något så jobbigt kan vara så roligt  !


Och här kommer bilder från hagen: (Det ser lite knäppt ut med fullt solsken och regntäcken, men det regnade och haglade på förmiddagen). Det är Racke i brunt och Zandor i blått, om nu någon undrar vem som är vem.


         

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards