Rackemarie

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Racke har fått en kompis igen

Av rackemarie - 24 maj 2010 09:51

Nu är han inte ensam i hagen längre, Rackemannen. Igår släppte vi ihop honom med Zandor, hästen i boxen bredvid, som stått i sjukhage pga senskada.


Zandor ville busa lite, men Racke såg att hagen var full av gräs och började således en systematisk avbetning till Zandors besvikelse. Perfekt ändå eftersom Zandor inte är helt ok ännu. Nu kan båda få en klikamrat och gott sällskap, men inte för mycket bus. Vad bra det är att ha en äldre, klokare häst i stallet med alla "ungdomar" (även om just Zandor är vuxen, men lite barnslig  ).


Helgen ägnades annars åt stalljour, kolla in Åsa och "Ponnyn" (alias Don Juan) på tävling i Jönköping och att hjälpa Jejja att göra färdigt projektarbetet om Dancer (blev bl a en liten film som kanske kommer på bloggen sedan).


Nu har Gold och jag börjat prata om att det börjar bli dags...Det har redan gått en månad sedan (16 april)    

 
 
linda-li

linda-li

24 maj 2010 10:41

Vilken härlig bild:)

http://linda-li.bloggagratis.se

 
rackemarie

rackemarie

24 maj 2010 13:34

Ja, och världens bästa mamma är hon också, duktiga avelsstoet Gold.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Katie

Katie

24 maj 2010 15:44

Hej!
Tack för din kommentar på min blogg

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Katie

Katie

24 maj 2010 15:45

Jag skrev ett LÅNGT inlägg här på bloggen! (kommentar) men det är ju bara EN rad som kom med!

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
mia

mia

24 maj 2010 23:02

Åh, vad bra, att han fått en kompis! De behöver dem. Hur går det med din ridning på racke? Finner du glädje i den?
Eller, längtar du bara efter Gold?
Bor ni nära Vättern? Har cyklat rundan (hela) tre ggr!
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

25 maj 2010 09:25

Katie: Men en rad är bättre än ingen rad...

mia: Rackeridningen är på sparlåga just nu, eftersom Johanna börjar komma igång igen:). Precis när jag börjat tycka att det är lite kul, men viktigast att Johanna får må bra med honom. De är såna kompisar så jag tror han är nöjd med bytet. Långa skogsturer och de ser såå nöjda ut båda två när de kommer tillbaka. Nog är det Goldridning jag längtar efter just nu. Om Racke är en studsboll så är hon en gungstol. Kanske passar gungstol en "äldre dam" bättre hi,hi. Ska bara taima ihop mig med "herskapet" eftersom det kan vara lite bökigt i början att skilja mor och son åt.
Duktig du är som cyklat runt sjön. Själv har jag bar åkt runt med bil ännu. Vi bor någon mil ifrån Vättern, men brukar åka och bada där på sommaren ibland:)Säg till om du ska cykla runt fler gånger så kan jag komma och vinka;)

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ylle

Ylle

25 maj 2010 12:51

Hej! Kul att hitta en till hästblogg, med fina bilder som bonus... Dig kommer jag att återkomma till!!!!
hälsningar Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

25 maj 2010 13:31

Dito "Ylle"

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulla

25 maj 2010 16:26

Vilken fin bild på Gold och det lilla fölet. Älskar den! Ska bli kul att följa din igångsättning med Gold:-).

 
cissi.berta@hotmail.com

cissi.berta@hotmail.com

26 maj 2010 18:07

Vilken mysig bild. Jag tror att Racka har fått en Ungersk kompis "Zandor". Hoppas allt gått bra med hunden, vad heter den och BILDER???!!!

http://cissi

 
rackemarie

rackemarie

27 maj 2010 09:48

Hej Cissi! Kan man ju tro, men han är nog holländare eller om det var tysk. Hunden heter Sunny Delight´s Obsession, men kallas Sasha. Bilder? Jag vet. Ska tjata på fotografen...

http://rackemarie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards