Rackemarie

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Äntligen hemma!

Av rackemarie - 15 april 2010 19:30

  Ja, då var dottern och jag äntligen hemma efter sjukhusvistelsen. Våren har vi mest beskådat från ett fönster nitton våningar över marken (alltid något). Första  stoppet på vägen hem blev stallet på Johannas önskemål. Den tappra lilla kämpade sig ner till Rackes hage med några mumsbitar och det blev ett kärt återseende. Sedan såg vi Gold gå ensam och vanka, ensam i en hage och fortfarande i väntans tider. Här blev det också ett kärt återseende! Leif kom upp från ribanan där Åsa satt och trimmade på ponnyn och han kunde berätta att Gold knipit duktigt och väntat på oss, men nu i natt skulle det nog vara dags. De är hjärtligt trötta på att bara se en häst stå och tjura inne i boxhörnan på sin TV, men i natt blir det förhoppningsvis lite action!


Bild: Ungdomsbild av Racke (foto: Maria Chilla). Hoppas det är okej Maria? Annars tar jag bort den.

 

 
 
Ingen bild

Maria

15 april 2010 20:51

Såklart du får ta dom korten på Racce. Dom ligger ju ute på nätet *L*

 
mia

mia

16 april 2010 08:09

En så vacker bild! Så fin han är.
Hoppas att din flicka snart får bli riktigt bra och att det inte är något allvarligt. Det är svårt, när ens barn inte mår bra. Man vill bara ta deras plats. Åh, vad spännande med Gold. Många bilder hoppas vi på!
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

rackemarie

16 april 2010 09:53

Maria: Tack!

mia: Johanna har och kommer att genomgå flera operationer pga av en kronisk tarmsjukdom (ulcerös kolit)som hon haft sedan hon var 9 år gammal. Så nu blir det riduppehåll i minst 6 veckor, men däremellan brukar hon må bra, tack och lov. Men visst, jag håller med dig, om jag hade kunnat ta hennes plats när det varit som värst hade jag gladeligen gjort det.

 
Ingen bild

mia

16 april 2010 11:43

okej, då tror jag att jag förstår. Vi har det i familjen. Ingen av döttrarna dock. Det är en resa.
Vad strongt av henne att hon orkar hålla på med hästarna och även grejjar avbrotten. Man skäms lite, när man gnäller över riduppehåll pga vintern,när det finns saker som är " på riktigt"
Tror jag förstår er/dig, då man bara vill byta plats, och låta dem få vara unga o friska.
Ha det riktigt bra och hoppas på lilla fölet snart vill" se på världen".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards