Rackemarie

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av rackemarie - 19 januari 2010 17:52

  Bilden: Jag och Gold pratar lite i hagen (från i somras)


Nu börjar jag känna att vintern har varit otroligt lååång. Snö i drivor och mer kommer det hela tiden. Blev inte någon ridning idag som vi hade planerat. Jag har monterat nya hyllor och flyttat böcker hela dagen i "mitt" bibliotek och känner mig trött och sleten i hela kroppen. Speciellt händerna tar mycket stryk och karpaltunneln svullnar igen med domningar som följd. Får snart börja rida med enhandsfattning. Eller operera skiten. Har tidigare opererat höger hand och det blev ju bra, men jag försöker vänta till sommaren. Just nu vill jag passa på att rida Gold så länge det går och sen ska jag gå en kurs också under våren om skolbibliotek. Alltså är det lite dålig tajming..


Hästrapporter: I söndags var det löshoppning med Racke först och vad han var duktig. Han skulle minsan kunna visa unghästarna hur man ska göra. Dancer fattar verkligen inte vitsen med att springa lös i ett ridhus och skutta över fånigt randiga träpinnar, men efter några bedrövligt dåliga språng fick han till det någorlunda. Gör han lika dåligt ifrån sig på treårstestet blir det nog inte så bra omdömen. Nej, han är betydligt bättre under ryttare! Igår red Jejja och jag Racke respektive Gold. Jejja var inte på hugget utan red ett lättare pass barbacka, men Racke verkade inte ledsen för det. Jag kämpade på med Gold. Det var riktigt motigt ett tag och jag hade svårt att få henne till eftergift. Inga rörelser hjälpte utan hon var lika stretig sedan. Till slut började jag rida fram i trav och göra halt för att sedan komma fram i trav direkt igen. Efteett tag kände jag att hon började bjuda på och sen släppte allt och vi fick en ljuvlig stund tillsammans:)

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards