Rackemarie

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Nyss hemkommen från stallet

Av rackemarie - 11 augusti 2009 19:20

Första dagen på jobbet efter semestern gick så bra, så bra. . Vår rektor hade lyckats med att göra en powerpointpresentation med lite skojiga bilder som han gjorde lite iakttagelser utifrån. . Och efter den samlingen var det fika, Goda mackor och kaffe. Därefter en stund i arbetslagen, nytt för min del och där var det mera prat. Efter lunch fick jag lite praktiskt arbete gjort inne på "mitt" bibliotek.


Hem efter jobbet för lite middag. Anders var ledig och hae fixat kålpudding. Gott! Johanna och Gabbi hade åkt i förväg och tagit in hästarna. Jätteskönt att slippa gå och leta efter Gold i hennes jättehage. 


Johanna tyckte Racke kändes lite stel i vänster sida, men det var ingenting som syntes. Gold var riktigt på hugget idag och det gick att göra precis allt, speciellt traven är bara så underbar, en så mjuk och behaglig häst har jag aldrig suttit på tidigare. När hon kommer ihop lite känns det som att hon dansar fram. Kanske därför som hennes lille pojk fick heta Dancer?


Måste in i duschen nu. Stinker verkligen!


Och Gabbi: Jag hittade inte dom bilderna på dig och Zandor från JFK som Johanna pratade om...


Bilden: Vår lilla hittekatt Fjompan, eller "Den Lilla" som hon oftast kallas.

 
 
Annika

Annika

11 augusti 2009 19:32

Himla fin katt!!! :-)
Nu skall jag leta foton på hästarna. :-) :-) :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

11 augusti 2009 19:42

Ja visst är hon en sötis. Utom när man blir väckt kl 4 på morgonen av att hon vill in eller ut!

 
Gabbriella

Gabbriella

15 augusti 2009 10:51

okej men jag har fått lite andra bilder från johanna :D

http://zanbribella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rackemarie - 21 mars 2017 10:53


  Kanske att ni får höra mer av mig och min nya häst Barbie. Vem vet. ...

Av rackemarie - 27 maj 2015 12:24

Ett blandat pass som inleddes i ridhuset och avslutades på ett fält. Gissa vilket DiNozzo gillade bäst (och ryttaren också kanske?).  Det är en dotter som rider.              ...

Av rackemarie - 11 maj 2015 20:18


Idag blev det vila som planerat. Lite extra rykt och lite mys på kvällskvisten. ...

Av rackemarie - 10 maj 2015 20:52


      Lite sammanfattning av det senaste:   Träning i fredags.Fick lova att berömma mig själv lite mer för de framsteg vi gör. Nåväl, jag rider mer framåt, vågar till och med trycka på ordentligt i galoppen. Jag har hittat mina magmuskler ...

Av rackemarie - 8 maj 2015 11:04


     DiNozzo funderar på vad vi ska träna på idag. Kanske lite mer basic, tänker matte .             ...

Presentation

DiNozzo

   Född 2005, Westfalher.

e. De Kooning ee. Donnerhall

ue. Florestan I

Importerad till Sverige som fyraåring.

Utbildad LB/LA. Tävlad LB.

Moller af Idskov

 Född 2000, Dansk ridponny.

e. Mango AA, ee Mago xx

Mankhöjd ca 153 cm.

Utbildad och tävlad LA dressyr,

90 cm hoppning.

Hrachmaninov ox

 Född 1991, Arabiskt fullblod.

e. Garanti, ee Probat

ue Haracz

Utbildad och tävlad MVSC.

Placeringar upp till LA:1.

Numera pensionär och bor hos vänner.

Gold (52)

 1995-2012

e. Guinness ee. Dolomit

ue. Herkules

Utbildad MVSB.

Fick fyra fina föl.

Underbar vän  

 

 

Dancer

 

Född 2007. SWB

e. Don Primero ee. Donnerhall

ue. Guinness

Gångartsdiplom på treårstest.

Såld till Yvonne 2012.

Utbildad och tävlad upp till LA:4 med placering så här långt.

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Maries gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards